Dr. Ahmet KOÇAK
1986 Aksaray'da doğdu, orta ve lise öğrenimini 2004'te Hazım Kulak Anadolu Lisesi’nde tamamladı. 2008'de İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun oldu, TBMM’nde staj yaptı ve akademik ve iş İngilizcesi eğitimi için İngiltere’ye gitti. Birleşik Krallık'ta mobil ve e-devlet alanında uluslararası bir konsorsiyumda, bir danışmanlık şirketinde ve otomotiv sektöründe bir işletmede çalıştı. Uluslararası deneyim ve aile işletmesi tecrübesiyle birlikte 2010 yılında, yeni kurulan üniversitelerden Bingöl Üniversitesi'nde, akademik kariyerine başladı; ÖYP kapsamında Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı'na Araştırma Görevlisi olarak atandı.
2011-2018 yılları arasında Marmara Üniversitesi SBE, İİBF ve İşletme Fakültesi’nde Araştırma Görevlisi olarak görev yaptı. 2013 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Üretim Yönetimi ve Pazarlama bilim dalından, mobil pazarlama alanında yazdığı tezle yüksek lisans derecesi aldı. 2019 yılında aynı kürsüde ülke markası alanında yazdığı tezle Doktora derecesini aldı. Marmara Üniversitesi'ndeki asistanlığı süresince fakülte, bölüm ve anabilim dalında, kurumsal imaj ve iletişim dahil, uzmanlık alanıyla ilgili çeşitli görev, komite, komisyon ve kurullarda yer aldı. 2015 yılında İşletme Fakültesi Yönetim Kurulu üyeliğine seçildi. Dünyada sayılı üniversitenin sahip olduğu AACSB akreditasyonu çalışmaları ekibinde görev verildi. Pazarlama Araştırmaları, Global Pazarlama, Uluslararası Pazarlama, Veri Tabanlı Pazarlama, Sabancı İşletmecilik Seminerleri gibi çeşitli lisans ve lisansüstü derslerini asiste etti.
2019 Eylül itibariyle Bingöl Üniversitesi’nde pazarlama dersleri vermeye başladı. Rektörlük Kalite Yönetimi Koordinatör Yardımcılığı, Strateji Geliştirme Grubu Üyeliği, Pilot Üniversite Koordinasyon Merkezi Üretim Yönetimi ve Pazarlama Çalışma Grubu Üyeliği gibi çeşitli idari görevleri bulunmaktadır. 2018-2021 arası Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisinde editör yardımcılığı yapmış, 2022 itibariyle de İİBF dergisinde dil editörü olarak görev yapmaktadır.
2022 Ekim'de İİBF İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı'na Doktor Öğretim Üyesi olarak atanmıştır.
Ülke markası, uluslararası pazarlama, dijital pazarlama ve yapay zekâ, başlıca araştırma ve ilgi alanlarıdır. Uluslararası yayınevi ve dergilerde yayınlanmış ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunulmuş Türkçe ve İngilizce çalışmaları bulunmaktadır.
İleri seviyede İngilizce bilmektedir. Evli ve bir çocuk babasıdır.
http://linkedin.com/in/ahmetkocak