ALİ KARAMAN

Dr. Öğr. Üyesi ALİ KARAMAN

Unvan DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
Birim SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / SAĞLIK YÖNETİMİ
E-mail akaraman@bingol.edu.tr
Dahili No 5627-5473
Oda No Sağlık Bilimleri Fakültesi oda no: C / III-10. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdür Yardımcısı oda no: II-09

1976 yılında Elazığ’da doğan Ali Karaman, ilk, orta ve lise eğitiminden sonra 2000 yılında Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirmiştir. Gaziantep Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’nda 2012 yılında Yüksek Lisans ve 2017 yılında Hasan Kalyoncu Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı’nda Doktora derecelerini almıştır. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Adalet ve 2023 yılında aynı üniversitenin Sosyal Medya Yöneticiliği ön lisans programlarını bitirmiştir. 2001 yılında askerlik görevine yedek subay olarak başlayan Karaman Teğmen rütbesi alarak tamamlamıştır. 2003-2005 yılları arasında turizm sektöründe, 2005-2020 yılları arasında ulusal ve uluslararası farklı ilaç firmalarının pazarlama departmanlarında çalışmıştır. 2020 yılında Bingöl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü’ne Dr. Öğr. Üyesi olarak atanan Karaman aynı bölümde görev yapmaya devam etmektedir. 21.06.2021 tarihinde Bingöl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne Müdür Yardımcısı olarak atanan Karaman bu görevini 23.09.2024 tarihine kadar başarı ile yürütmüş ve tamamlamıştır. 2021-2023 yılları arasında Bingöl Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Çalışmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevinde bulunmuştur. Bingöl Üniversitesi’nin çeşitli kurul ve komisyonlarında aktif bir şekilde görevlerine devam eden Karaman üniversitenin 2023-2027 Stratejik Planının hazırlanması ile ilgili komisyonlarda görev alarak planın hazırlanması ve üniversitenin gelişimine katkı sağlamıştır. 2020 yılından itibaren Bingöl Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü’nde görev yapmaya devam eden Karaman pazarlama, dijital pazarlama, tüketici davranışları ve sağlık pazarlaması alanlarında çalışmalar yapmaktadır.

Derece Bölüm/Program Üniversite Yıl
Doktora İşletme Anabilim Dalı, İşletme Hasan Kalyoncu Üniversitesi 2017
Yüksek Lisans İşletme Anabilim Dalı, İşletme Gaziantep Üniversitesi 2012
Lisans İktisadi ve İdari Bilimler Fak. Cumhuriyet Üniversitesi 2000
Ön Lisans AÖF/Adalet Anadolu Üniversitesi 2016
Ön Lisans AÖF/Sosyal Medya Yöneticiliği Anadolu Üniversitesi 2023
Ön Lisans AÖF/Emlak Yönetimi Anadolu Üniversitesi 2024-Devam ediyor.

 

Dr. Öğr. Üyesi, Bingöl Üniversitesi Sağlık Bİlimleri Fakültesi, Sağlık Yönetimi Bölümü, 30 Haziran 2020.

07.03.2016 - 02.10.2017 : MSD (Merck Sharp Dohme İlaçları Ltd. Şti. )

Görevi / Görev yeri : Ürün Uzmanı / Malatya.

01.05.2005 - 11.12.2015 : Sanovel İlaç San. Tic. A.Ş.

Görevi / Görev yeri  : Ürün Uzmanı / Malatya, Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman.

Görevi / Görevde kalış süresi: Kurumsal Mentor / 5 yıl

 

Akademik Yıl

Dönem

Dersin Adı

Lisansüstü/Lisans/Ön lisans

 

2024-2025

Güz

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Lisansüstü

Temel İşletme

Lisans

Sağlık Kurumlarında Örgütsel Davranış

Lisans

Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi

Lisans

Uluslararası Sağlık Sistemleri ve Politikaları

Lisans

Sağlıkta Girişimcilik ve İnovasyon

Lisans

Genel İşletme

Lisans

Bahar

Sağlık Kurumlarında Pazarlama

Lisans

Sağlık Politikası ve Planlaması

Lisans

Sağlık İşletmelerinde Halkla İlişkiler

Lisans

Sağlık Kurumlarında Üretim Yönetimi

Lisans

 

  1. İngilizce               
  2. Almanca
  3. Rusça
  1. Karaman, A. ve Vesek, S., “Covid-19’un Suriyeliler üzerindeki ekonomik ve toplumsal etkilerine yönelik nitel bir araştırma,” Nitel Sosyal Bilimler, 3(1), 30-71, (2021). Erişim linki: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1480992
  2. Karaman, A., “Ürün bilinirliği ve tercihini belirlemede ürün uzmanlarının rolü: Nitel bir araştırma,” İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(2), 646-663, (2018).  Doi: 10.20491/isarder.2018.449.http://isarder.org/2018/vol.10_issue.2_article35_full_text.pdf
  3. Karaman, A. and Durmaz, Y., “A qualitative research on the factors determining product awareness and product preference in promoting medicines by digital tools,” Medicine Science, 7 (4), 923-9, (2018). Doi: 10.5455/medscience.2018.07.8866. Erişim Linki: https://www.ejmanager.com/mnstemps/53/53-1530170867.pdf?t=1625741351
  4. Büyükbeşe, T., Karaman, A. ve Dikbaş, T., “Özel ve Kamu Örgütlerinde İşgücü İhtiyacının Giderilmesinde Kullanılan Yöntemler Üzerine Nitel Bir Araştırma,” İşletme Araştırmaları Dergisi, 10 (4), 148-169, (2018). DOI: 10.20491/isarder.2018.517.Erişim Linki: http://dx.doi.org/10.20491/isarder.2018.517
  5. Durmaz, Y. ve Karaman, A., “A theoretical approach to process of selling in the modern understanding,” International Journal Of Management & Information Technology, 10(7), 2353-2359, (2015).  https://cirworld.com/index.php/ijmit/article/view/601
  1. Kadiroğlu, A. & Karaman, A. (2023). Bölgesel kalkınma ve pazarlama açısından Bingöl ili arı ürünleri üretiminin trend analizi ile değerlendirilmesi, Journal of BinBee Apicultural and Natural Products, 3(2), 10-16. 
  1. Karaman, A. (2021). The Effect of Digital Promotional Tools Used in Promotion of Drugs in the Pharmaceutical Industry on Drug Awareness and Drug  Prescribe Behavior of Physicians (Abstract). In: Teuta Iljazı and Tuba Fırat (Eds.),  7th International Istanbul Scientific Research Congress Proceedings Book, December 18-19, 2021, İstanbul, Turkey, pp. 212-213.
  1. Karaman, A. & Kadiroğlu, A. (2024). Pilot üniversite kapsamında gerçekleştirilen faaliyetlerin tüketicileri olarak arıcılar: Bilgi düzeyi, farkındalık ve ileri beklentiler. DKaraman (Ed.). Pazarlama Çalışmaları. (ss. 73-97). Lyon: Livre De Lyon.
  2. Karaman, A. (2022). Dijital ve Çevrimiçi Satın Alma Eğilimindeki Artış. F. Şahin ve R. Bahar (Eds.). Tüketici Davranışlarında Makro Trendler. (ss. 23-54). (1. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  3. Karaman, A. (2021). Geçmişten günümüze dijital pazarlamaya bakış. H. Ayhan Gökçek (Ed.). Dijital Yönetim, Pazarlama, Medya. (ss. 67-90). (1. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  4. Karaman, A. (2020). Pazarlama planlaması. Y. Durmaz (Ed.). Pazarlama İlkeleri: Kavram, Teori, Uygulama. (ss. 89-109). (Birinci Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  5. Karaman, A. (2020). Tüketici davranışını etkileyen psikolojik faktörler. Y. Durmaz (Ed.). Tüketici Davranışları. (ss. 123-157). (1. Bakı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ulusal/Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Katılımcı/Düzenleme/Danışma/Bilim Kurulu Üyeliği

1. Düzenleme Kurulu Üyesi, II. International Apicultural Research and Sustainable Regional Development Strategy Congress/Arıcılık Araştırmaları ve Sürdürülebilir Kırsal Kalkınma Stratejileri Kongresi, Bingöl Üniversitesi, Bingöl, Türkiye, 24-26 Ekim/October 2022

2. Düzenleme Kurulu Üyesi ve Bilim Kurulu Üyesi, Uluslararası Bal Şurası ve Fuarı, Bingöl Üniversitesi, Bingöl, Türkiye, 17-19 Kasım 2023

Kurslar

Kursun Adı Kursu Veren Kurum Tarih
Zaman ve Yaşam Yönetimi Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 21-22 Mayıs 2015
Duygusal Zeka  Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A.Ş. 17-18 Nisan 2014
Problem Çözme ve Karar Alma Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A.Ş. 14-15 Kasım 2013
Analitik Düşünme ve İkna Etme Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A.Ş. 12-13 Mart 2012
Dinamik Hızlı Okuma ve Anlama Eğitimi Dinamik Eğitim ve Danışmanlık  25-26 Nisan 2009
Müzakere Becerileri Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 21-22 Mayıs 2008
Vizyon Geliştirme ve Motivasyon Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 9-10 Haziran 2008
Sosyal Davranış Stilleri Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 16-17 Nisan 2007
Ürün Güvenliği (Farmakovijilans) Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 6 Aralık 2007
İleri Satış Teknikleri Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 16-18 Ekim 2006
Stratejik Planlama ve Hedefleme Eğitimi Sanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 12 Aralık 2006

İdari Görevler

Enstitü Müdür Yrd.: Bingöl Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü. 21.06.2021-23.09.2024

Müdür: Bingöl Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Çalışmalar Araştırma ve Uygulama Merkezi (BÜSEÇAM) Müdürü. 21.10.2021-07.11.2023

Sertifikalar:

  1. Bilirkişilik Sertifikası. Bilirkişilik Temel Eğitimi, İnönü Üniversitesi, 15 -18 Kasım 2018.
  2. Ürün Tanıtım Temsilcisi Yeterlilik Belgesi: T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK),  Beşeri ve Tıbbi Ürün Tanıtım Temsilcisi (ÜTT) Yeterlilik Eğitimi, 1. Dönem ÜTT Yeterlik Eğitimi, 28 Haziran 2014.
  3. Tıbbi Tanıtım Temsilcisi Mesleki Formasyon EğitimiSanovel İlaç San. Tic. A. Ş. 07 Şubat -19 Nisan 2005.